Εκτύπωση
Κατηγορία: Ομιλίες εκπαιδευτικών
Εμφανίσεις: 47

Μετά από το Λόγο του Θεού, η ευγενής τέχνη της μουσικής 
είναι ο μεγαλύτερος θησαυρός του κόσμου.
Μάρτιν Λούθερ
Η ανάγκη του ανθρώπου να εκφραστεί μέσα από την μουσική τον οδήγησε να μεγαλουργήσει με μεγάλα μουσικά έργα που ακόμα και σήμερα θαυμάζουμε, ενώ αποτελούν εξαιρετικό δάνειο και έχουν εμπνεύσει πολλούς νέους καλλιτέχνες να εξελίξουν τα κλασσικά μοτίβα, χαρίζοντας καινούργιες μελωδίες και ακούσματα στην κάθε εποχή.Η μουσική και τα μουσικά όργανα ξεκινούν την πορεία τους από τις Μούσες των αρχαίων χρόνων. Το κάθε μουσικό όργανο είχε πάντα πίσω του έναν μύθο και ο τόπος προέλευσής του έδινε το ηχόχρωμα στο μουσικό όργανο που ήταν φτιαγμένο από τα υλικά του τόπου του.
Μέσα από την μουσική γεννιέται η ανάγκη να γνωρίσουμε τα είδη εκείνα που μιλάνε στην ψυχή, στο μυαλό και στην συνείδησή μας. Τα τραγούδια και οι στίχοι έχουν σημαδέψει εποχές σημαντικές, ενώ η δύναμή τους δημιουργεί δυνατές και αξέχαστες μελωδίες που τα κάνει πάντα επίκαιρα και μέρος της παγκόσμιας ιστορίας.
Όσο ο ήχος γλυκά μπερδεύεται με τις νότες, τόσο η μουσική και η μελωδία μένουν στο μυαλό μας. Νωπές οι μνήμες από τη περσινή συναυλία καθηγητών, θελήσαμε φέτος –Σύλλογος Γονέων, εκπαιδευτικοί και διεύθυνση σχολείου- να διευρύνουμε το εύρος και το πλάτος της φετινής μουσικής βραδιάς και να χαρίσουμε στο κοινό της πόλης –και όχι μόνο- μια εξαιρετική βραδιά, καθώς θα πραγματωθεί από εκπαιδευτικούς του Μουσικού Σχολείου Αγρινίου.
Πρωτοστατούμε, λοιπόν , απόψε και διοργανώνουμε μια μουσική βραδιά με κλασική χροιά αλλά με υπόστρωμα και από άλλα είδη μουσικής και συνθετών- δημιουργών. Έτσι από την άριαBatti, batti, obelMasetto, η οποία ακούγεται στην όπερα του DonGIOVANNIτου Μότσαρτ, γραμμένη το 1787 και στην οποία σκιαγραφείται ο χαρακτήρας του Δον Ζουάν από την πλευρά της γυναίκας, καθώς μια αρραβωνιασμένη προσπαθεί να δικαιολογηθεί στον αρραβωνιαστικό της για την απιστία της,θα περάσουμε στην άρια Summertime, γραμμένη το 1935, ένα έργο με χαρακτηριστικά τζαζ μουσικής. 
Η γέφυρα ανάμεσα στα δύο αυτές άριες θα είναι ο Γάλλος κιθαρίστας ΡΟΛΑΝΤ ΝΤΙΑΝ συνθέτης του 20ου αιώνα, μαιτρ στον αυτοσχεδιασμό και ο κουβανός κιθαρίστας Λεο ΜΠΡΑΟΥΕΡ, μαέστρος των μεγαλύτερων ορχηστρών του κόσμου. Το έργο για τρομπέτα του πολυτάλαντου και φίλου του Μότσαρτ, ΒΕΜΠΕΡ θα δώσει τη σκυτάλη σε έργο του Γάλλου συνθέτη ιμπρεσιονιστικής περιόδου Κλοντ Ντεπισύ σε μια σύνθεση για 4 χέρια. 
Η βραδιά θα κλείσει με έργο του Γάλλου πιανίστα της τζαζ Κλοντ Μπολίν, ένα συνθέτη με μεγάλη αγάπη στους κλασικούς ερμηνευτές.
Τις μουσικές εμπνεύσεις των προαναφερόμενων συνθετών θα αποδώσουν οι καθηγητές του Σχολείου μας, όλοι εξαιρετικοί με αγάπη για τη δουλειά τους, με μια αδιάκοπη διάθεση για εξέλιξη και επαγγελματική ανάπτυξη, όπως φαίνεται από τα πλούσια βιογραφικά τους. Εκπαιδευτικοί με μεράκι -γιατί πραγματικά αγαπούν αυτό που κάνουν -με σπουδές οι οποίες εκτείνονται από την παιδαγωγική τους συγκρότησημέχρι το αντικείμενό τους, σε μια διαρκή προσπάθεια να εμβαθύνουν σε αυτό, να εξελιχθούν σε κείνο που επέλεξαν να ακολουθήσουν επαγγελματικά. Εκπαιδευτικοί, οι οποίοι μεταδίδουν την αγάπη τους και τις γνώσεις τους για τη μουσική στα παιδιά σας/μας και τους διδάσκουν με το παράδειγμά τους ότι αυτή η ομορφιά της μουσικής ακρόασης και θέασης θέλει κόπο και διαρκή προσπάθεια.
Ως διευθύντρια του σχολείου, αισθάνομαι την ανάγκη να τους ευχαριστήσω για τη διάθεση του ταλέντου τους, για τη θέλησή τους να δώσουν–παρά τις πολλές υποχρεώσεις που έχει ο καθένας σε προσωπικό, οικογενειακό, επιστημονικό-επαγγελματικό επίπεδο- ένα μικρό δείγμα της δουλειάς τους, χαρίζοντάς μας –αφιλοκερδώς- συγκίνηση και συναισθηματική ηρεμία με τον τρόπο που μόνο η μουσική προσδίδει.
Να ευχαριστήσω και εσάς, αγαπητό κοινό, που απόψε μας επιλέξατε συνειδητά να ψυχαγωγηθείτε και να συνδράμετε οικονομικά στη λειτουργία ενός σχολείου- που παρά τις αντιξοότητες – όχι μόνο παράγει πολιτισμό αλλά κυρίως διαμορφώνει ανθρώπους, που αποφοιτώντας θα έχουν μυηθεί σε όλα τα είδη της μουσικής και επομένως θα έχουν το αισθητικό τους κριτήριο περισσότερο εκλεπτυσμένο.
Σας ευχαριστούμε